Sök
Upp
Strategi för Resize Design - Braingency
14672
portfolio-item-template-default,single,single-portfolio-item,postid-14672,eltd-core-1.1.1,awake child-child-ver-1.0.0,awake-ver-1.1,eltd-smooth-scroll,eltd-smooth-page-transitions,eltd-mimic-ajax,eltd-grid-1200,eltd-blog-installed,eltd-default-style,eltd-fade-push-text-top,eltd-header-standard,eltd-sticky-header-on-scroll-up,eltd-default-mobile-header,eltd-sticky-up-mobile-header,eltd-menu-item-first-level-bg-color,eltd-dropdown-slide-from-left,eltd-,eltd-fullscreen-search eltd-search-fade,wpb-js-composer js-comp-ver-5.5.2,vc_responsive

Resize Design

Braingency / Resize Design

Varumärkesstrategi

Resize Design

Resize Design är ett ungt möbelföretag som från första början uppfattades som ett konsumentvarumärke. Eftersom konkurrensen är hård och marknaden är mogen, behövde företaget antingen göra stora investeringar i marknadsföring och produktutveckling, eller välja en annan strategi för att överleva de första verksamhetsåren.

 

Vi har tagit fram en ny strategi som fokuserar på att hitta en nisch på B2B-marknaden. Med företagets namn i baktanke har vi kommit på slogan ”One size does not fit all” och började positionera Resize Design som en flexibel leverantör av skräddarsydda lösningar för hotell, butiker och kontor.

Datum

augusti 13, 2017

Like