Sök
Upp
Varumärkesstrategi Archives - Braingency
520
archive,tax-portfolio-category,term-varumarkesstrategi,term-520,eltd-core-1.1.1,awake child-child-ver-1.0.0,awake-ver-1.1,eltd-smooth-scroll,eltd-smooth-page-transitions,eltd-mimic-ajax,eltd-grid-1200,eltd-blog-installed,eltd-default-style,eltd-fade-push-text-top,eltd-header-standard,eltd-sticky-header-on-scroll-up,eltd-default-mobile-header,eltd-sticky-up-mobile-header,eltd-menu-item-first-level-bg-color,eltd-dropdown-slide-from-left,eltd-,eltd-fullscreen-search eltd-search-fade,wpb-js-composer js-comp-ver-5.5.2,vc_responsive

Archive

Resize Design Braingency

Resize Design

Resize Design är ett ungt möbelföretag som från första början uppfattades som ett konsumentvarumärke. Eftersom konkurrensen är hård och marknaden är mogen, behövde företaget antingen göra stora investeringar i marknadsföring och produktutveckling, eller välja en annan strategi för att överleva de första verksamhetsåren.   Vi har tagit fram en ny strategi som fokuserar på att hitta en nisch på B2B-marknaden. Med företagets namn i baktanke har vi kommit på slogan "One size does not fit all" och började positionera...

Se mer
Strategi Åda Golf & Country Club

Åda Golf & Country Club

Det finns cirka 300 golfbanor i Sverige och de flesta kämpar med att behålla samt få nya medlemmar. Syftet med detta projekt var att få Åda Golf & Country Club att sticka ut från mängden och locka till sig fler unga medlemmar.   Vi har upptäckt att platsen hade ett intressant förflutet. Golfbanan är byggd på ett vilthägn där sex vildsvin lyckades rymma på 70-talet och blev början till den svenska vildsvinsstammen. På golfbanan kan man fortfarande se älgar...

Se mer